جاذبه های گردشگری روسیه
نوشته شده توسط : هانیه بیدی

ستون های سنگی روسیه

ستون های سنگی روسیه یکی از عجایب طبیعی روسیه بوده که گردشگران تور روسیه برای بازدید از این سنگ های غول پیکر به آنجا می روند. این ستون‌های سنگی در شمال کوهستان اورال روسیه واقع شده اند و این صخره‌های ناهموار ۳۰ تا ۴۲ متری، با عنوان ۷ مرد‌قوی شناخته شده و تا زمانی که کسی شخصا به آنجا نرود قادر به درک عظمت و بلندی آنها نخواهد بود. افسانه‌های محلی گفته اند که این ستون‌ها در اصل گروهی از سامویدهای قوی هیکل (Samoyed) گروهی از عشایر شمال سیبری که در دوران دیرینه سنگی اروپا می‌زیسته اند، بوده که برای غلبه بر مردم مانسی به آنجا رفته اند.ولی هنگامی که چشم آنها به کوه‌های مقدس مانسی افتاد، همه آنها تبدیل به سنگ شدند.جدا از اینکه که این افسانه داستانی گیرا و جذاب دارد، دلیل علمی‌ تر برای شکل گرفتن ستون‌ها این است که با توجه به قرارگیری این صخره‌ها روی تپه‌ای بادخیز، که برای مدتی طولانی در معرض وزش بادهای  سرد و  خشن قطب شمال قرار گرفته‌اند،به این شکل درآمده اند.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

کاخ کاترین سنت پترزبورگ روسیه

مکانی به نام تزارسکویه سلو در 30 کیلومتری سنت پترزبورگ، وجود دارد که به معنی دهکده تزارها می باشد. کاخ کاترین سنت پترزبورگ روسیه در روسیه واقع شده و مردم و مسافران تور روسیه این کاخ را به دلیل نوع معماری قصر خامه ای نامیده اند.در واقع کاخ کاترین یکی از پر بازدید ترین و معروف ترین بنای تاریخی در روسیه می باشد.

کاخ کاترین سنت پترزبورگ روسیه که تا قرن هجدهم میلادی در اشغال کشور سوئد قرار داشت، پس از پیروزی روسیه بر ارتش سوئد بازپس گرفته شد و پیتر کبیر در سال 1708 این منطقه را به همسر خود هدیه داد. در بین سال های 1717 تا 1723 با دستور کاترین اول، برانشتین معمار بزرگ روس قصری سنگی در آن احداث نمود و چون قصد داشت این قصر را به عنوان هدیه ای غیر منتظره به پیتر کبیر اهدا کند، بودجه بسیار زیادی را برای آن هزینه  کرد، اما پس از بازگشت پیتر کبیر از میدان نبرد، به جای خوشحالی کاترین را بسیار سرزنش کرد.در سال های 1752 تا 1756 دختر پیتر کبیر، الیزابت اول معمار ایتالیایی دربار راسترلی را برای توسعه کاخ به یادبود مادرش به خدمت گرفت. راسترلی این قصر را توسعه داده و به زیبایی آن کمک زیادی کرد. در واقع قصر بزرگی که امروزه در دهکده تزارها در سنت پترزبورگ روسیه قرار دارد، حاصل زحمات ایشان بوده است. این قصر متشکل از سالن بزرگ و مجللی به طول 300 متر با پله های بزرگ و اتاق های دلنشین می باشد.در تزئینات این بنا از آب طلا و آینه کاری استفاده شده و وسایل مورد استفاده خانواده تزار و شخص تزار در این قصر قرار دارند. در زمان حکومت کاترین کبیر، کلیسای اختصاصی خانواده تزار، حمام سرد همراه با اتاق عقیق و پارک های بزرگی به سبک های فرانسوی و انگلیسی و همچنین گالری بزرگ کامرون به کاخ تابستانی اضافه شد.کامرون به سبک کلاسیک عشق می ورزید، اما راسترلی به سبک باروک ساختمان ها را آرایش می نمود.این دوگانگی در سبک های معماری، زیبایی فوق العاده ای به این قصر بخشیده است. همچنین در داخل پارک انواع ساختمان های کوچک از جمله ارمیتاژ کوچک، ساختمان نیروی دریایی، استراحتگاه تابستانی و مجسمه های رومی قرن هجدهم واقع شده اند.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

مادر میهن روسیه

اثر تاریخی مادر میهن روسیه در ولگوگراد (Volgograd) روسیه واقع شده که وجود 200 پله از پایین تپه تا رسیدن به بنای مجسمه مادر میهن، نماد 200 روز نبرد استالینگراد می باشد.در واقع نبرد استالینگراد یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین نبردهای جنگ جهانی دوم و تمام تاریخ  بشر، بوده است که ارتش آلمان نازی و متحدان آن در این نبرد به منظور فتح شهر استالینگراد از چندین ماه درگیری خونین، در سوم فوریه ۱۹۴۳ آلمانها شکست خورده و این شهر توسط ژنرال روکوسوفسکی آزاد شد و فیلدمارشال « فون پاولوس » (Von Paulus) به اتفاق ( ولگوگراد کنونی)، به آن حمله کرده و پس از یورش به ۲۵۰۰ افسر عالی رتبه که ۲۴ نفر از آنها را ژنرالها تشکیل می دادند، تسلیم ارتش شوروی شدند.در واقع این مجسمه عظیم و یادبود گرانبها به یاد کشته شدگان جنگ جهانی دوم بنا شده است. این مجسمه با 85 متر ارتفاع دو برابر مجسمه آزادی در امریکا بوده که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی ثبت شده است. زن در این مجسمه نماد کشور روسیه است که توجه بسیاری از گردشگران تور روسیه را به خود جلب نموده است.این مجسمه در سال ۱۹۶۷ و توسط Yevgeny Vuchetich هنرمند و مجسمه ساز ساخته شده که  حدود ۷۹۰۰ تن  بتن در این مجسمه بکار برده است.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

کاخ کرملین مسکو روسیه

از زیبا ترین و بزرگ ترین کاخ های روسیه کاخ کرملین است که در هسته مرکزی شهر مسکو «ارگ» یا «کرملین» است. کاخ کرملین روسیه که می‌توان آن را مروارید معماری و یادبود تاریخی روسیه معاصر نامید از چهار قصر زیبا و چهار کلیسا مجلل تشکیل شده ‌که به منظور اسکان رئیس جمهور روسیه استفاده می‌گردد. این کاخ دارای 800 اتاق جداگانه از جمله تالارها، سالن‎ها، رخت‎کن، راهرو و اتاق‎های اختصاصی برای اعضای شخص اول مملکت، اتاق مطبوعات و اتاق‎هایی برای خدمه فنی است و کرملین جایی است که تمام راه‎های روسیه به آنجا ختم می‎شود. دیوارهای کرملین و برج‌ها در سال‌های 1485 تا 1495 توسط استادان ایتالیایی ساخته شدند که توجه بسیاری از مسافران تور روسیه را به خود جلب کرده است. زوایای ناهماهنگ مثلثی شکل دیوارکاخ کرملین روسیه محوطه‌ای به مساحت 275000 متر مربع (68 جریب) را در بر می‌گیرد. کف پوش برخی تالارهای کاخ کرملین روسیه از پارکت است که از 20 نوع چوب‌های گوناگون درست شده و چنین پارکتی یادآور نقش و نگار حک شده بر فرش است. در طی مدت 160 سال این کاخ تغییرات زیادب کرده است. در اینجا ایوان مخوف و استالین حکومت کردند، «ناپلئون» از کرملین آتش‎گرفتن مسکو را تماشا کرد، «لنین» دیکتاتوری پرولتاریا را شکل داد، «گورباچف» مبتکر دگرگون‎سازی بود، «یلتسین» سعی کرد اصلاحات را به انجام برساند و «ولادیمیر پوتین» در راه به انجام رساندن اصلاحات و قراردادن روسیه در ردیف 10 کشور پیشرفته جهان تلاش کرد. کاخ کرملین روسیه در روزهای پنجشنبه باز نیست و مسافران تور روسیه می توانند در روزهای دیگر از انجا دیدن نمایند و عکاسی داخل کاخ های آن ممنوع می باشد.

 

دریاچه بایکال روسیه

دریاچه بایکال روسیه دریاچه ‌ای در جنوب سیبری در کشور روسیه، میانی فرمانروایی ایرکوتسک و بوریاتیا از زیبا ترین عجایب روسیه می باشد . این دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بایکال کهن ترین و عمیق‌ ترین دریاچه ی آب شیرین دنیا می باشد. از آنجایی که این دریاچه خیلی قدیمی و دور افتاده‌ می باشد. دارای جانورانی نایاب است که تنها در این دریاچه یافت می‌شود این جانوران شامل تعداد زیادی از بی‌ مهرگان، چندین نوع از ماهی‌ها و فک آب شیرین دریاچه بایکال می‌باشند. فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین دنیا است و دائماً در آب شیرین زندگی می‌کند ؛دانشمندان بر این باور هستند که خوک‌های آبی این دریاچه در زمان های قدیم از اقیانوس شمالی (شمالگان) آمده و بعد از سفر به سمت بالای رودخانه، به این دریاچه رسیده‌ اند. دریاچه بایکال روسیه وسیع ترین منبع آب شیرین دنیابه آمار می‌آید. تقریباً ۲۰ درصد تمام آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه پیمان دارد. این دریاچه ۳۱۵۰۰ کیلومتر چهارگوش پهناوری دارد.گردشگران تور روسیه می توانند از دیدن این منظره نهایت لذت را از تماشای این منظره ببرند.

 مطالب مرتبط:

تور روسیه زمستان 95

تور روسیه اسفند 95

تور روسیه نوروز 96

تور روسیه بهار 96

تور روسیه فروردین 96

تور روسیه اردیبهشت 96

تور روسیه از شیراز

تور روسیه از تبریز

تور روسیه از اصفهان

تور روسیه از کرمانشاه

تور روسیه از مشهد





:: موضوعات مرتبط: تور روسیه , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری روسیه, بهترین جاذبه های گردشگری روسیه, مکان های گردشگری روسیه, جاذبه های دیدنی و گردشگری روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: